Köpvillkor

Om Walfridsson's Skärservice AB

  • Företaget har sitt säte i Örebro. Företagets postadress är Askers-Kvinnersta 206, 71594 Odensbacken.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@skarservice.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.


Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till: info@skarservice.se.


Betalning

           Betalning sker via ett av dessa alternativ:

  • Vår egen Skärservice-faktura som skickas med i paketet med dina varor. 
  • Klarna Checkout, där du kan välja på faktura, direktbetalning, delbetalning, kort och banköverföring. Mer info och villkor för Klarna Checkout. 

          Fakturavillkor för Skärservice-faktura:

  • 0kr i fakturaavgift.
  • 30 dagars kredit.
  • Påminnelseavgift på 60kr tillkommer vid utebliven betalning.
  • Dröjsmålsränta på 8% + referensränta fr.o.m att fakturan förfallit.


Leverans

  • Våra normala leveranstider är 2-10 dagar. Finns beställda produkter i lager skickar vi normalt inom 2 dagar, krävs tillverkning skickar vi normalt inom 10 dagar. Detta gäller våra ordinarie produkter i webbshoppen. Specialbeställningar tar i regel lite längre tid. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Så snart din beställning är färdig att skickas få du en bekräftelse på detta till din e-postadress.
  • Vi skickar med DHL (59:-) och Postnord (109:-). I båda fallen kommer din beställning till ombud och du aviseras via SMS om du angett mobilnummer, annars via e-post. 
  • Stora produkter skickas med DHL Home Delivery, vilket medför en högre fraktkostnad. Fraktpriset beräknas på volym och visas i kassan innan du genomför din beställning.
  • Leveranser till företag sker via DHL Paket (fr.199:-) och DHL Pall (fr.399:-), beroende på vikt/volym.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss via e-post till: info@skarservice.se.
  • Du ges även möjligheten att själv hämta din beställning hos oss utanför Odensbacken. Du får då ett mail så snart din beställning är färdig för att hämtas.


Ej uthämtade paket

  • Om en sändning ej hämtas ut hos ombud returneras den till oss. Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade paket, för att täcka frakt- och administrationskostnader.


Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms som standard. Nästan högst upp på sidan till höger kan du ändra om du hellre vill se priserna exkl. moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas via e-post till: info@skarservice.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, beställningsnumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    Ångerrätten gäller inte vid:
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.


Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras via e-post till info@skarservice.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, beställningsnummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.


Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.


Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


Personuppgiftslagen

  • Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.


Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.